Queen

Circus Magazine '77 [cz]
Popcorn Magazine '81 [cz]
Queen Of The Record '86
Video Magazine '89
Rockline '91 [cz]
MTV Music Awards '92
Rolling Stone '95 [cz]
BBC Radio 1 '95 [cz]
BBC Pop On The Line '97 [cz]
SABC 2 Top Billing '98 [cz]
BBC Radio 2 '98 [cz]

Freddie Mercury

Circus Magazine '77 [cz]
The Man Who Would Be Queen '81 [cz]
Melody Maker '84
The Sun '85 [cz]
The Bigger The Better '85 [cz]

Brian May

Sounds Magazine '75
Circus Magazine '76
Guitar Player Magazine '83
Steve Gett '82
Faces Magazine '84 [cz]
A Kind Of Magic '86
Vox Magazine '91
Canadian Radio 97.7 HTZ '91
Guitar World Magazine '91
Guitarist Magazine '92
Dutch TV '92
Bravo Talk Show '92
Guitar For the Practicing Musician '93
GM TV '93
High Voltage Magazine '93
Howard Stern Show '93
MTV '93
Guitar World Magazine '93
Guitar Magazine '93
BBC Radio 1 '94
BBC Radio 1 '97
'This Morning' ITV '97
Melbourne Herald Sun '98 [cz]
Radio 3, Polsko '98 [cz]
Jazz Web '98 [cz]
Clyde 1 '98 [cz]
Paul Cashmere '98 [cz]
Holandsk radio '98 [cz]
Tiskov konference, Petrohrad '98 [cz]
Musikexpre '98 [cz]
Guitarist Magazine '98
Guitar World Magazine '98
BBC Radio 4 '98
Talk Radio '98
Sydney Sun Herald '98
Music Scene Magazine '98
BBC Radio 2 '98
panlsk radio '98
Gitarre und Bass '98
BBC Radio 1, Radio 2 '98
Vintage Guitar Magazine '98
Best Magazine '98
Musica Magazine '98
Birmingham Evening Mail '98
Classic Rock Magazine '98
GM TV '98
Guitar World Magazine '98
CNN World Beat '00
BBC Radio 1 '00
Capital Gold Radio '01 [cz]
BBC Radio 4 '02 [cz]

Roger Taylor

Record Mirror '75 [cz]
USA '76
Sounds Magazine '80
Modern Drummer Magazine '84
The Cross '91 [cz]
BBC Radio 1 '93
Rockstyle Magazine '94 [cz]
Reflex '94 [cz]
QFC Magazine '95 [cz]
Filmov Festival, Cannes '96
KKLZ Radio '97
Radio 5 '98
Virgin Radio '98
SGR Colchester '99

Navigace: Queen - Krlovsk legenda - Rozhovory: Roger Taylor: The Cross '91 [cz]

Rozhovory: Roger Taylor: The Cross '91 [cz]

Roger o skupině The Cross
překlad: LG (http://queen.musichall.cz)

(RT=Roger, and I=Interviewer)

RT: Je velmi důležité, aby každá skupina byladobrá v živém vystupování, takže jsme na to kladli velký důraz.

I: Pamatuji si, když vyšlo vaše první album [The Cross], bylo celý jakoby sólo projekt Rogera Taylora.

RT: Nebylo to nikdy myšlené jako solo projekt. Vždy to bylo dílo celé skupiny, a to byl velký problém - nikdy jsem nemohl přesvědčit lidi, že je to skupina - každý píše, každý sdílí peníze rovným dílem, opravdu to není solo projekt Rogera Taylora, jsem jenom zpěvákem.

I: Kdy jsi zjistil, že chceš být zpěvákem?

RT: Vždycky jsem byl zpěvákem. S Queen jsem po celý ten čas zpíval všechny harmonie, před tím jsem byl taky zpěvák, a bubeník. Na živo můžu zpívat v každé skladbě, alespoň harmonie, a v některých písních, jako je I'm In Love With My Car, můžu zpívat hlavní vokál, takže jsem zpíval od jakživa, takže to není nic nového. Novou věcí je, že stojím vepředu a nehraju moc na žádný nástroj.

I: Proč nehraješ na bicí?

RT: Protože máme bubeníka! A já nejsem bubeník. To je to, čemu lidi nechtějí rozumět, nejsem bubeník!

I: Jak jsi našel své spoluhráče?

RT: Spike byl kamarád, který hrál na klávesy na turné s Queen, protože když měl Freddie zpívat, vstávat a pohybovat se, někdo musel hrát na klávesy, znal jsem ho už asi tři roky. A, tak jsme se rozhodli, že tu věc rozjedeme, takže jsme chtěli sehnat tři mladší lidi. Pak jsme našli hochy, dali dohromady kapelu a začali. Bylo to těžký, hodně pracný.

I: Je to proto, že hodně lidí vidí, že je to Roger Taylor?

RT: Tak. Prostě se od toho nemohli odtrhnout. Um - je to frustrující, opravdu. Lidi tě rádi někam řadí, do nějakého boxu. Toje jiná věc.

I: Tahle deska byla natočena ve studiích Real World, kde už bylo natočeno hodně světové muziky. Ovlivnilo tě to nějak, nebo jsi je prostě vybral?

RT: Er... když jsi řekl světové muzky, měl jsi namysli hudbu z jiných zemí?

I: Africkou hudbu a tak.

RT: Ano, začínal se tam natáčet Womad. Ne, my jsme ho vybrali, protože se nám líbilo jak vypadalo. Naše hudba je klasicý hard rock, a mě se líbí ta idea světové hudby (smích), ale ne, s tím to nemělo nic společného. Bylo to dobré studio na dobrém místě, pěkné místo a nám se opravdu líbilo. Známe Petra hodně let. Hodně let.

I: Jak jsi s novou deskou spokojený?

RT: Já nevím. Pokud mám být upřímný - myslím, že je docela dobrá. Tentokrát jsme měli producenta. Řekl bych, že je dobrá - slyšel jsi ji? Líbí se ti?

I: Líbí.

RT: Dobře.

I: Druhá skladba je singlem, ne?

RT: Myslím že druhá, ano.

I: Je to ta druhá, moje nejoblíbenější.

RT: Opravdu? To je dobře. Ano, je to těžké. Dříve jsem musel čekat šest měsíců než jsem věděl, jak moc se mi něco líbí, ale makali jsme tvrdě, a doufám, že se to lidem bude líbit. Nemůžu říct o moc víc než tohle. Doufám, že je ta hudba upřímná. Nic nepředstírá. Je to jaksi, vyzrálá rocková hudba.

I: Bylo těžké pracovat s producentem, který je hodně mladý?

RT: Ne. Hodně mladý? Není zas tak mladý!

I: Je mu jenom 31.

RT: Oh - 31 není tak málo. Má dost zkušeností, pracoval s Joshua Tree, U2, Jeffem Beckem, to jsou všechno věci, které máme rádi, a je fakt dobrý. Je starší něž tři členové skupiny, ale ne starší než já, ale je starší než ostatní. Ale byl skvělý, je fantastický. Líbily se mi jeho rady, které mě dával. Líbilo se mi to jako změna.

I: Opravdu?

RT: Ano. Lepší je příjmat pokyny, než je dávat.

I: Ale ty jsi produkoval jiné autory taky.

RT: Ano, a i zbytek skupiny, potřebuješ někoho zvenčí, kdo ti dá pokyn, alespoň myslím.

I: Aby ti radil?

RT: Ano, protože jsi do toho příliš zapojený, jsi příliš blízko, a prostě se na to nemůžeš dívat objektivně, víš?

I: Když píšeš pro The Cross, píšeš když jammuješ, dělá to vůbec někdo?

RT: Ne. Píšu sám. Nemůžu psát s ostatními. Někdy, když píšu s klukama, je to spíš text, nebo jenom měníme to, co už mají, nebo píšeme slova od začátku. Jako u 'Bad Attitude', to je jedna z nich, ale písně krerý píšu sám, píšu sám celý, pak je přinesu a natočíme ji.

I: Máš hodně písní, z kterých jsi vybíral na tohle album?

RT: Ano, měli jsme jich kolem 25, sedli jsme si jednoho dne s producentem a zeptali se "Který se ti zamlouvají?" a on řekl "Líbí se mi takle....tahle...! a nechali jsme ho vybírat.

I: Takže se teď chystáš na turné? Je pro tebe něco jiného hrát na menších místech, než jsi hrál dříve?

RT: The Cross -  byli jsme už mockrát na turné, ale teď jsem s nimi dlouho nebyl, ale pamatuju si to z dávné doby, ze začátků, když jsem byl teenager, hrával jsem na velmi malých místech, a taky v začástcích s Queen, takže není to pro mě nic nového. Ačkoli jsem nehrál na malých místech hodně let. Rád hraju na malých místech. Je to dobrý, a chystáme se hrát se skupinou Magnum, které znám velmi dobře - znáš tuhle kapelu? Myslím, že píšou dobré písně, mají zajímavý image - jako my, je to obtížné definovat, ale píšou velmi...žánrově...v tom stylu. Píšou dobré skladby. Produkoval jsem pro ně album před šesti lety, s názvem 'Vigilante'. Byli dobří. Maji dobrého autora, Terryho, a doufám, že to bude dobrá kombinace. Víš, dohromady dobrá show.

I: Myslíš, že The Cross a Magnum mají stejné publikum?

R: Myslím, že ano. Řekl bych, že je to stejné publikum. Jsou to lidi, kteří mají rádi hard rock, ale ne stupidní hard rock. Chtějí mít dobré hudebníky a inteligentní písně. Zpívané inteligentně. Jsou upřímní. Nemají vlasy až k pasu. Jděte do Ameriky, je to divný, vypadat tam jako v 1973. Vyrostl jsem v  tom s Queen, a nosili jsme to všechno rádi.

I: Dlouhý vlasy.

RT: Ano, a je to velmi divné, že to znova vidíme.

I: U heavy metalu.

RT: Ano. My jsme začali od heavy metalu a Led Zeppelinů, a každý tak vypadal. A zase se to k nám vrací.

I: Jak se ti líbí zbytek hudební scény?

RT: Momentálně to není moc dobré. Je tady málo dobrých věcí. Podle mě teď můžeš v Americe slyšet víc kvalitní hudby, než tady v Evropě, protože je to na můj vkus moc orientované na dance, dance, dance a hudba je - nejsou tady žádné nové nápady, vytrhávají všechny ty staré myšlenky - recyklují všechny dobré skladby, a muziky v tom slyšíš málo. Líbí se mi EMF. Líbí se mi ta skladba...

I: Neuvěřitelné.

RT: Ano. Má to dobrej riff, a poznáš, že jsou schopni psát dobré písně, víc dobrých písní, ale hodně z toho je jenom elektronický škvár. Je to pryč za jeden týden. Žije to jeden týden.

I: Takže ty jsi originální rock'n'roller?

RT: Jasně, naprosto. Hlavní je, to vidíš, že je to pořád tady, je to nadčasové. Pořád to přetrvává - jsou tady pořád hity z 60. let, a taky nejlepší věci ze soulu.