Navigace: Queen - Královská legenda - Podrobné informace o deskách: Queen

Podrobné informace o deskách: Queen

Zajímavosti:
Zajímavostí je uvedení basisty jako Deacona Johna (Deacon John on bass). Brian vysvětluje:"Často jsme ho takhle jmenovali a tak se to objevilo i na obalu alba. John souhlasil, ale potom měl proti tomu námitky, a chtěl, aby jsme používali John Deacon."

Brianova kytarová kouzla vzbuzovala dojem, že zvuků bylo dosaženo syntezátorem - proto na se obalu objevilo No synthesizers.

Queen o desce:
Roger
"Hodně věcí se mi na našem prvním albu nelíbilo, například zvuk bicích. Jsou tam části, které se občas ztrácejí, ale deska je rozmanitá a má v sobě hodně energie."

Brian
"Deska Queen se prodávala opravdu dobře po dlouhou dobu díky našemu koncertování. Takže jsme opravdu jako skupina dozráli a získali vlastní obecenstvo, než se nás chytil tisk. To nám umožnilo dobře odstartovat, protože jsme byli líp připraveni."
"Album nám zabralo léta a léta - celkem dva roky, přípravy, natáčení, snažení o jeho vydání."

Brian (My Fairy King)
"To bylo poprvé, co jsem viděl pracovat Freddieho naplno. On je vlastně pianista samouk a v té době dělal ohromné pokroky, i když jsme neměli na jevišti piano, bylo by nemožné to dát dohromady. Takže ve studiu měl Freddie první šanci pracovat na svých věcech a v té době jsme poprvé dostali zvuk piana a kytary dohromady, což bylo velmi vzrušující. My Fairy King byla jednou z těhle epických skladeb s vrstvenými harmoniemi a hlasy. Freddieho to chytlo a přivedlo k The March Of The Black Queen na druhém albu a později k Bohemian Rhapsody."

Recenze:
Keep Yourself Alive / Son And Doughter
Record Mirror: Odvážný, dobře postavený singl.
NME: Pokud tihle chlapci vypadají alespoň z poloviny tak dobře, jak hrají, tak je to ohromné.
Daily Mirror: S novou rockovou skupinou Queen budete šílet v ďábelském, enervujícím rytmu.
Melody Maker : Postrádá originalitu.
Sounds : Nemá švih.

Další verze:
Keep Yourself Alive
US Edit
Ve Spojených státech bylo usouzeno, že normální verze je na singl moc dlouhá, takže byla připravena speciální editovaná verze kratší o 18 sekund. První tři minuty jsou identické, chybí pouze závěrečné vokály.
Long-lost Re-take
Na americkém vydání Queen od Hollywood Records. Je delší než normální verze (4:04) s drobnými změnami ve zpěvu, zvláště pak na konci.
De Lane Lea Demo, 1971
Skladba trvá 3:37 a její intro je hrané na akustickou kytaru.
Bob Harris Version
Také známá jako Old Grey Whistle Test verze, nachází se na Old Grey Whistle Test Lp. Beze změn
BBC Radio Session Take, 1973
Téměř shodná s normální verzí. Byla natočena spolu s dalšími písněmi (Liar, Son And Daughter, See What Fool I've Been).

Doing All Right
"At The Beeb" Version
Na albu At The Beeb (nebo At The BBC). S drobnými změnami, hlavní znatelnou variací je Rogerův vokál na poslední sloce.

Liar
US Edit
Skladba je zkrácená na pouhé 3 minuty, z 6:28, takže značně utrpěla.
Hollywood Remix 1991
Vytvořený Johnem Luongem a Garym Hellmanem. Bonusová skladba, obsahuje některé extra perkuse, ale jinak se vcelku neliší.
BBC Radio Session Take, 1973
Identická verze s normální albovou.
De Lane Lea Demo, 1971
7:45 skladba je odlišná od normální verze, obsahuje některá kytarová sóla, která nakonec připada skladbě Great King Rat a náznaky Brighton Rock. Freddieho zpěv je také jiný.

Son And Daughter
BBC Radio Session Take, 1973
6. minutová skladba s jednou z prvních verzí kytarového sóla Brighton Rock.

Jesus
De Lane Lea Demo, 1971
Delší (5:00) s tvrdším zvukem, než známá verze z alba Queen. Obsahuje instrumentální části.
Acetate Version
Tyto verze existují dvě - jedna z nich je totožná s De Lane Lea demo. Druhá je pravděpodobně stejná s verzí na albu, ale možná ne.

Great King Rat
De Lane Lea Demo, 1971
Tvrdší verze, ještě nevyvinuté kytarové sólo.
BBC Radio Take, 1974
Rozdílné kytarové sólo, v té době ještě vznikly skladby Ogre Battle, White Queen (s pianem) a Modern Times Rock'n'Roll.

The Night Comes Down
De Lane Lea Demo, 1971
Zní shodně s normální verzí. Skupina nebyla spokojená s verzí, myšlenou na desku a  natočenou s producentem Royem Thomas Bakerem, takže na album Queen se dostala právě toto 'demo'.

Mad The Swine
Remix By David Richards
Na CD singlu Headlong, 12" a promo 12". 'Originální' verze této skladby asi nebude nikdy vydána. Pravděpodobně tento remix pouze zvýšil kvalitu 20 let staré písně, ležící v šuplíku. Stejně jako u The Night Comes Down, nebyla skupina spokojena s prací Roye Thomase Bakera. Na americém vydání Hollywood Records je tato skladba také, ale zní identicky s tímto remixem.

Silver Salmon
Dnes je již zcela jasné, že tato píseň Tima Staffela (Smile) existuje. Má však několik podob (označení verzí je čistě rozlišovací):
Version A
Je z roku 1971 a na začátku skladby je krátká Freddieho řeč. Skladba je dlouhá 3:04
Version B
Také z roku 1971, dlouhá 2:58
Version C
Má intro ze skladby Feelings (ta vznikla mnohem později) a je jí podobná víc než samotné Silver Salmon.

Polar Bear
Queen Version
Původně skladba Smile z roku 1969. Tato verze byla natočena v roce 1970. Freddieho zpívá velmi vysoko, na baskytaru hrál ještě Barry Mitchel.

Stupid Cupid / Bama Lama Bama Loo
Tato studiová verze je pravděpodobně tím prvním, co Queen kdy natočili, spíše jde o test vybavení studia, ale zatím existence nebyla potvrzena a pravděpodobně již neexistuje.

Soundcheck - Oxford 1973
9 minut rozehřívání před koncertem s úryvky Ogre Battle, Father To Son, Keep Yourself Alive, Son And Doughter a Bama Lama Bama Loo. Mezi jednotlivými skladbami je slyšet, jak se skupina baví o jednotlivých hlasitostech atd.

Můj názor:
6/10
První album Queen je plné experimentů, ale obsahuje spoustu dobrých skladeb (Keep Yourself Alive, Liar, Seven Seas Of Rhye...). Mě se toto album nezalíbilo hned napoprvé, ale nyní jsem zjistil, že skladby jsou vysoce kvalitní, nepostrádají originalitu. Skupina si teprve utvářela svůj image a nacházela svůj tak známý zvuk.