Navigace: Queen - Královská legenda - Podrobné informace o deskách: News Of The World

Podrobné informace o deskách: News Of The World

Zajímavosti:
Námět na obal "našel" Roger. V USA uviděl, jako velký fanda SCI-FI, jedno číslo amerického časopisu, na jehož obálce byl robot, který způsobuje pohromu lidské populaci, od kreslíře Franka Kellyho Frease. Věřil, že po malých úpravách by byl skvělý na obálku. Nakonec pana Frease vystopovali a on byl ochoten obrázek překreslit podle jejich představ.

Ve videu k We Will Rock You a Spread Your Wings použil Brian kopii své kytary. Pravděpodobně nechtěl vystavovat svého Rudého Speciála veknovním podmínkám. Duplikát byl vyroben Johnem Birchem, ale Brian nebyl nikdy spokojen s tím jak kytara zní.

Video k We Are The Champions je prvním, ve kterém se na natáčení podíleli samotní fanoušci. Natáčení proběhlo v New London Theatre 6. října 1977. Každý byl odměněn singlem a po natáčení ještě proběhl malý koncert.

Verze We Will Rock You, která byla natočena pro BBC, obsahuje čtení ze Siddhartha od Hermana Hesse. Když se skupina Queen sešla v režii, aby si poslechla nahrávku, objevili na svých páskách zbytky z programu radia Radio 4. Skupina část z toho zahrnula do své vlastní práce. Vysílaná verze začala ve stylu News Of The World a přešla do epizody se Siddhartou.

Queen o desce:
Brian
"Sleeping On The Sidewalk byla nejrychleji napsanou písní, kterou jsem kdy složil - prostě jsem ji napsal na papír, samozřejmě jsem i potěšen, protože není moc vypracovaná, ale zanechává ve mě dobrý pocit. Byla to jaksi jedna z věcí, kterou každý kytarista, který někdy hrál blues, může udělat, a mohl jsem taky velmi dobře čerpat z Erica Claptona. Byla to věc na jeden zátah, takže jsem měl pocit, že to není dotažené, ale to právě s tou skladbou funguje. Řekl bych, že It's Late má k typickým skladbám Queen tak blízko, jak jen může, a má v sobě určitý styl, o kterém jsem často přemýšlel. Ten styl je někde mezi tím mým na It's Late a Freddieho, něco jako u We Are The Champions. Je to pro nás tak jednoduché, a můžeme do toho spadnout bez dlouhého přemýšlení, jak na jevišti, tak ve studiu. Když Freddie začne hrát Eb a Ab na piano, jak to často dělá, má to už určitý zvuk.... to mě motivuje k mnoha věcem."
"Je to spontánní album. Podle mě jsme se museli prokousat k této
spontánnosti, která na ostatních albech chyběla. Na našich čtyřech předchozích deskách nemám co omlouvat. Jsme na ně hrdí, a kdybychom nebyly, nepustili bychom je ven. Ale teď cítím, že některé mohly být nad-produkovány, takže jsme chtěli přijít s něčím více samovolným, s deskou založenou na Rock'n'Rollu. Bylo pěkné dělat na něčem, co nepotřebuje tolik síly. Například Sleeping On The Sidewalk byla natočena na jeden zátah, protože se nám zdálo, že napoprvé to bude nejlepší. Rádi vidíme desku jako výkladní skříň v náhodném okamžiku, než jako vypracované a načinčané dílo. Každá stopa tak vypadá, od společných písní k Freddieho náladovkám. I jeho čísla jsou na této desce jiná, od jeho Get Down Make Love po My Melancholy Blues, která je přesně o tom, co říká."

Freddie (o We Are The Champions)
"We Are The Champions byla převzata některými fotbalovými fanoušky, protože je to píseň vítězů. Nemůžu uvěřit tomu, že ještě někdo nenapsal novou skladbu, která by tuhle nahradila."
"Určitým způsobem to je o vztahu, který by mohl být, ale když jsem to psal, myslel jsem na fotbal. Chtěl jsem něco, na čem by se mohli účastnit i fanoušci. Byla zaměřená na masy; říkal jsem si uvidíme, jak to přijmou. Fungovalo to skvěle. Když jsme to zahráli na soukromém koncertu v Londýně, fanoušci dokonce mezi čísly zpívali fotbalové chvalozpěvy. Skladbě jsem samozřejmě dodal teatrální jemnost, než aby to byla jen fotbalová hymna, znáte mě.
Během psaní jsem určitě nemyslel na tisk. V poslední době o Britském tisku vůbec nepřemýšlím. Bylo to natočené jak pro hudebníky, tak pro fanoušky. Tuším, že by to mohlo být vykládáno jako má verze 'Dokázal jsem to po svém'. Udělali jsme to, a nebylo to jednoduché. Žádný záhon růží, jak sama říká. A pořád to není snadné"

Brian (o We Are The Champions)
"Nechápu, když někteří lidé říkají, že We Are The Champions byla nabubřelost. Ale píseň neříká, že Queeni jsou šampiony, říká že my všichni jimi jsme. Naše koncerty pak připomínají fotbalové utkání, ale všichni jsou na stejné straně."
"Víte, písně nejsou vždycky o tom, co říkají slova. Zprávy v písních můžou vyznět různě. Vždycky to vidím jako rozdíl mezi prózou a poezií. Próza znamená přesně to, co říká, zatímco poezie může znamenat opak. A tak je to i s touto skladbou. Freddieho práce je často poťouchlá, jak víte. Tahle skladba je hodně teatrální. Freddie je velmi blízko svému umění. Dalo by se říct, že je se svou hudbou ženatý, jestli je to 'Udělal jsem to po svém' nebo jeho 'žádný byznys není takový jako show byznys'. Musím říct, když nám ji poprvé ve studiu zahrál, všichni jsme smíchy padali na zem. Tak hodně lidí z tisku nás nenávidí, protože jsme je překročili a dostali se někam bez nich. Ale píseň neříká nic proti našemu publiku. Když říkáme 'my', myslíme tím 'nás a fanoušky.' Když jsme hráli na tom speciálním koncertě, fanoušci byli nádherní. Rozuměli tomu tak dobře. Vím, že to zní kýčovitě, ale do našich očí to vehnalo slzy."

Brian (o We Will Rock You)
"Byla to odpověď na určitou fázi v naší kariéře, kdy se na koncertech stalo publikum větší částí shouw, než jsme byli my. Můžou zpívat všechny písně. Na místě, jako je Birmingham, můžou být tak hlasití, že my můžeme zastavit show a nechat je zpívat nám. Takže oba, já i Freddie jsme si říkali, že by mohl být zajímavý experiment napsat píseň spolu s publikem. Já jsem cítil, že každý může dupat a tleskat a zpívat jednoduchý motiv. A provedli jsme to ve Wessexu, což je přestavěný starý kostel, ve kterém je velmi dobrý zvuk. Nejsou v tom žádné bicí. Jsme to jen my, tleskající a dupající na prkna s mnoha zpožďovacími primitivními přístroji . Trochu zpěvu, trochu kytary a je to."
"Na koncertech jsem zjistil, že lidi víc teskají třikrát, než aby dvakrát dupli a jednou tleskli. Je úžasné jít na fotbalové zápasy, nebo na sport vůbec, a slyšet lidi jak to dělají. Je to hodně uspokojivé zjistit, že se to stalo jakousi částí folklóru. Díky tomu zemřu šťastný."

Brian (o Sheer Heart Attack)
"Zní jako punková, nebo new wave skladba, ale byla napsaná době desky Sheer Heart Attack. Zahrál nám ji, ale nebyla moc kompletní a neměl čas ji dodělat. To bylo před třemi lety a teď všechny tyto nahrávky znějí jako z té doby."

Recenze:
We Are The Champions / We Will Rock You
Sounds : Zdá se, že příliš velká popularita a publicita připravila chlapce ze skupiny Queen o jiskru a říz.
Disc : Otřesná monomanie Mercuryho lidí.
NME : jako kdyby to byly skladby určené pro fotbalové fanoušky, aby se dobře řvaly z ochozů. Na takovou blbinu to není špatný nápad.

News Of The World
Record Mirror : Je to skupina Queen obnažená až ke kořenům. Skladba Sheer heart Attack je pokusem o novou vlnu, nóbl verze stylu Sex pistols s pompézním textem. není to v žádném případě špatné album, ale mohlo by být lepší.
Sounds : Ale Queen, proč jste nám tohle udělali? Proč není na albu napsáno: "V žádné skladbě nebylo použito syntezátoru?" První strana je neblahým znamením, druhá strana je po deziluzi z úvodní skladby Get Down Make Love mnohem lepší.. ale jak je krásný závěr, skladba My Melancholy Blues. Sladká fantazie.
Daily Mirror : V mnoha směrech je to nejzajímavější album po jejich nejlepším Sheer Heart Attack. Zatím není vidět, zda je zřejmé napětí v kapele požene k velkým věcem, nebo k rozpadu.

Spread Your Wings / Sheer Heart Attack
Record Mirror : Vzhledem k tomu, že na obou stranách desky jsou skladby, které už vyšly na albu, předpokládám, že je deska určena novým příznivcům skupiny. Ale myslím, že žádní nejsou.

Další verze:
We Will Rock You
BBC Radio Take, 1977
Z nahrávacích hodin pro Alana Freemana z roku 1977 (dalšími skladbami, které byly natočeny jsou Spread Your Wings, My Melancholy Blues a It's Late.) Začíná známou 'pomalou' verzí a asi v polovině je přerušena čtením ze Siddartha (Herman Hesse) a pak přechází v 'rychlou' verzi. Rogerův hlas je výraznější.
Dakeyne Mix
Také známé jako Roxk Mix '92 a Hip Hop House Mix. Dance mix, dlouhý 4:45, obsahuje samply také z Bohemian Rhapsody.
Music Factory Mastermix
Nebo MFM Mix. Dlouhý asi 6 minut, s výraznou basovou linkou, pomalejší než jiné mixy.
Rick Rubin Remix
Bonusová skladba na americkém CD od Hollywood Records, 4:47 dlouhý dance mix, s několika samply Brianovy kytary a výraznou basovou linkou. Rick Rubin vytvořil i dalších sedm mixů.
Ruined Instrumental
Remix originálu Ricka Rubina (na promo 12"). Pouze zkrácený na dvě minuty.
Big Beat A Capella
Další remix od Ricka Rubina.
Zulu Scratch A Capella
1:25 dlouhá verze, pouze s troškou doprovodných vokálů.
Effects A Capella
Na promo 12". Zase pouze směs z již zmíněných mixů.
Effects Instrumental
Clap A Capella

We Are The Champions
Rick Rubin Mix
Na stejném CD singlu a promo 12" jako mixy We Will Rock You. Pouze delší pár samplů na 3:29.
DMC Mix
Dance mix
Featuring George Bush
Na oslavu války v Perském zálivu z roku 1991, v písni je slyšet vítězná řeč George Bushe, a nahrávka byla poslána jednotkám, sloužícím v zálivu. Zajímavé je, že skupina Queen o tom nevěděla.

Spread Your Wings
BBC Radio Take, 1977
Druhá skladba z natáčecích hodin pro Alana Freemana. Končí rychlou tvrdší hrou.
Video Version
Video této skladby doprovází editovaná verze, kratší o 40 sekund.

Who Needs You
Instrumental Demo
Další nepravé demo.

It's Late
BBC Radio Take, 1977
Další z nahrávek pro BBC, uprostřed obsahuje "mystickou" část z Get Down, Make Love místo Brianova sola.
US Edit
Zkrácená verze z 6:27 na 3:49 pro vydání jako singl. Na 7" v Americe a v Japonsku.

My Melancholy Blues
BBC Radio Take, 1977
Odlišný je Freddieho vokál a mimo jiné je doprovázen Brianovou kytarou.

Feelings Feelings
Z tohoto období pochází tato nevydaná skladba, kterou napsal pravděpodobně Brian.

Můj názor:
6/10
Obsahuje několik hitů, ale jinak průměrné album, není na škodu.
Co říci třeba o We Will Rock You nebo We Are The Champions, není sportovní akce, kde by tyto skvosty nezazněly. Heavy metalová skladba Sheer Heart Attack je trochu v kontrastu a zaručeně vás po We Are The... probudí.
A co teprve super skladba Spread Your Wings? Řeknu jenom díky Johne! Fight From The Inside, Brianova All Dead All Dead, výrazná It's Late, a na závěr trocha melancholie od Freddieho, vše jede jak po másle.