Navigace: Queen - Královská legenda - Podrobné informace o deskách: Innuendo

Podrobné informace o deskách: Innuendo

Zajímavosti:
Skladba Headlong má poslední "akční" videoklip skupiny Queen. Poslední klip, na kterém se Freddie aktivně podílel, byl k písni I'm Going Slightly Mad a posledním videoklipem Queen, ve kterém Freddie vystupoval se jmenuje These Are The Days Of Our Lives. Tato skladba je opravdu jeho rozloučením s fanoušky a přáteli. Jeho poslední slova byla: "I still love you ..."

Skladba Deliah je o Freddieho kočce Deliah.

Queen o desce:
Brian
"Myslím, že je to za poslední dobu naše nejlepší. Neslyším tam žádnou chybu. Často, když si pouštíte desku, přemýšlíte "Ale měli jsme to udělat takhle...". Tuhle desku můžu poslouchat bez jakýchkoli problémů. Hodně se mi líbí. Podle mě je vkusně komplexní, vkusně tvrdá, a obsahuje hodně nových objevů."
"Desku jsme začali psát před devíti měsíci. Odjeli jsme do Švýcarska, kde vlastníme malé studio, pár týdnů pracovali s producentem Dave Richardsem a sledovali, co z toho vyjde. Tak to děláme většinou. Často pak zjišťujeme, že je mnohem lepší hrát společně bez nějakých velkých počátečních nápadů. Zřídka kdy přicházíme do studia s nějakým hotovým materiálem - nápady máme, ale ty se nijak moc neformují dokud na nich nezačneme pracovat. Obvykle dva až tři dny jen tak hrajeme, hledáme zvuky, hledáme a ladíme se na stejnou frekvenci. Necháváme běžet nahrávání a pak hledáme ty kousky, které by stály za další zpracování."
"Je to docela složité album. Některé skladby jsou stylově podobné těm, které jsme dělali během období desky A Night At The Opera, které obsahují hodně harmonií a zdvojování. To zabere hodně času - nemůžete dělat krátké střihy. Skoro mě to zabilo, protože jsem pracoval i na jiných projektech, jako je hudba pro představení Macbeth."

Brian (o Innuendo)
"Byla to jedna z prvních skladeb, která byla hotová. Velice zvláštní skladba, s tím bolerovým rytmem. Jako singl je to trochu riskantní, protože je to tak zvláštní, že můžete buď všechno vyhrát nebo prohrát."
"Španělský motiv je přítomný už na začátku, ty malé náznaky v úvodu jsou ve stylu Bolera. Rozvinout ten nápad na akustické kytraře vypadalo přirozeně a jen se to postupně rozvíjel. Pomohl nám s tím Steve Howe a udělal to fantasticky. Moc se nám to líbí, je to jako takové malé dobrodružství v pohádkovém světě."
"Podle mě, Innuendo bylo jednou z věcí, ze které se mohl stát hit, nebo naprostý propadák. Podobné pocity jsme měli u Bohemian Rhapsody. Je to risk, protože spousta lidí říká "Je to příliš dlouhé, příliš komplikované, a nechceme to v rádiu hrát." To je problém, který to může celé pohřbít. Nebo se může stát, že budou říkat "Je to zajímavé, nové a jiné", a budeme mít šanci."

Dave Richards [producent] (o Innuendo)
"Píseň Innuendo vznikla improvizací. První nahrávka byla natočena tady ve velké koncertní hale, prstě ve vedlejších dveřích, a aranžovali jsme to jako živé vystoupení, oni prostě začali hrát, dostali se do docela pěkného rytmu a po pár akordech Freddie řekl "Oh, to se mi líbí" a seběhl schody do koncertní haly a začal zpívat podle hudby, a idea byla na pásku. Bylo tam hodně věcí na dodělání, ale začátek byl jako živá nahrávka. Prostě se to stalo. Bylo to skvělý."

Brian(o Headlong)
"Byl jsem pár dní ve studiu sám a zkoušel jsem ze sebe dostat nějaké nápady...skončilo to u Headlong a I Can't Live With You... hochům se to líbilo."
"Headlong mě napadl v našem studiu v Montreux, v našem domácím studiu, které je pro nás velmi dobře vybavené a krásně se v něm tvoří. Nápad se zrodil v několika dnech. Nejprve jsem to bral jako skladbu pro mou sólovou desku, ale jako vždy, kapela je tím nejlepším strojem. Hned, jak jsem slyšel to Freddieho zpívat, řekl jsem si 'To je ono!'. Vzdát se svého dítka je někdy bolestivé, ale získáte mnohem víc. Tak se z toho stala skladba Queen."

Brian (o The Show Must Go On)
"Je to skladba trochu retrospektivní, ale také se dívá do budoucnosti. V jedné chvíli jsem se do toho vnořil, a s jistou představou jsem napsal na papír několik pocitů, cítil jsem v tom něco zvláštního - jsem prostě do téhle skadby zamilovaný. Někdy takovéhle skladby žijou vlastním životem, a nezáleží na tom co děláte, prostě mají určitý zvuk. The Show Must Go On má velmi zřejmý a svěží zvuk, který mám rád, zatímco I Can't Live With You je velmi uzavřená a nevlídná. A nezáleží na tom jak to uděláte, to nejde nijak namixovat. To pravděpodobně skladbám prospívá, ale mají prostě odlišnou atmosféru - jsou natočeny na různých místech a různými způsoby."

Brian (o I Can't Live With You)
"Z nějakého důvodu bylo téměř nemožné tuhle skladbu namixovat. Je to jedna z těch věcí, kdy nastavíte všechny šoupátka na maximum a zní to docela dobře, říkáte si 'Budeme na tom pár hodin dělat'. A od té chvíle je to pořád horší a horší. Takže jsme se začali vracet zpět k syrové nahrávce. Hned to zase získalo atmosféru. Zní to hodně zvláštně, protože jsme tam využili hodně demo materiálu. Většinou to všechno nahrazujeme."

Brian (o All Gods People)
"Tu mám také rád. Na této skladbě jsem pracoval mnohem méně, než na celé desce. Původně to byl Freddieho nápad pro jeho sólové album a my jsme na tom postupně začali hrát. Přišel jsem a zahrál kytaru, znělo to velmi dobře. Přišel John a zahrál baskytaru, Roger přidal bicí, a rázem z toho byla skladba od Queen. Mám ji rád. Moc lidí se mě na ni neptá, ale podle mého to je výborná věc. Má to hloubku."

Brian (o solu v These Are The Days Of Our Lives)
"Byl jsem tím potěšen. Je to první pokus, který jsem nahrál, Roger řekl 'Nooo...' a já 'Nechme to tu usedět. Uvidíme jak to na tebe zapůsobí pak.'"
"Tohle mám radši. Mohli jsme natočit sestříhané a vypiplané solo, které by bylo dramatičtější, ale takhle je to udělané způsobem, kterým jsem chtěl jít."

Brian (o The Hitman)
"S původním nápadem jsem neměl téměř nic společného. Většina skladby je od Freddieho. Ani jsem v té době nebyl ve studiu, když to napsali. Já jsem změnil tóninu a pár not, aby se to dalo na kytaře zahrát. Dokončili jsme doprovodnou stopu, ale znělo to nesourodě. John se posadil a rozhodl se, že to celé přetvoří. Změnil pořadí. Změnil všechno. Já se vrátil a zahrál to. Pak jsme mezery doplnili textem, nahráli harmonie a celé to uhladili."

Brian (o Talkboxu v Deliah)
"S kytarou jsem v této skadbě spokojený - 'meow, meow, meow'"
"Bylo to poprvé. Nakonec jsem podlehl a použil ho. Chtěli to tam mít a já řekl 'Dobrá, stejně není jiný způsob, jakým bych mohl kočičí mňoukání napodobit.'"

Roger (o The Show Must Go On)
"Typičtí Queen, něco jako závěrečná skladba, svým způsobem metaforická".

Recenze:
Vox Magazine: Na druhé straně, je to nabubřelý, monotónní, bez inspirace a dlouhé šest a půl minuty. Bohužel, to samé se dá říct i o zbytku celé desky, která je ještě delší.

Další verze:
Innuendo
Explosive Version
Na 12" a CD singlu. Je to stejná verze, jako ta známá, ale na konci je slyšet dlouhý výbuch. Asi o patnáct sekund delší než původní verze.
Video Version
Minimální změny, pouze na začátku je přidán zvuk vanoucího větru.

I'm Going Slightly Mad
Vinyl Edit
LP deska obsahuje několik editovaných písní. Tato verze je o 24 sekund kratší, beze změn.
Greatest Hits II Version
Na Greatest Hits II CD je editovaná verze kratší o 14 sekund oproti normální skladbě, téměř shodná s editací pro LP desku.

Headlong
Radio Edit
Na Americkém promo CD, někdy nazývaná jako US Edit. O 50 sekund zkrácená verze pro radio je chudší o některé instrumentální momenty.
Greatest Hits II Version
Stejně jako u I'm Going Slightly Mad. Chybí 5 sekund kytarového sóla.
Video Version
V této verzi je postřehnutelné Brianovo kytarové extra sólo, což skladbu prodlužuje na 4:43.

I Can't Live With You
Remix
Vytvořen Brianem Maloufem. Na americkém promo CD, se nachází tento 4:33 dlouhý remix. Obsahuje některé instrumenty navíc (třeba na začátku extra klávesy) a pár drobných změn.
Remix / Edit
Ze stejného CD jako Remix. Minimální rozdíly, trvá však jen 4:13.
1997 'Rocks' Re-take
Nachází se na kompilaci Queen Rocks. Začátek je jiný, z mnoha částí skladby jsou kompletně jsou vyjmuty klávesy, což dává skladbě rockovější nádech. Častokrát je zpěv Freddieho doprovázen pouze kytarou, baskytarou a bicími. 4:47 skladba nekončí do ztracena.

Don't Try So Hard
Vinyl Edit
Je pouze o 10 sekund kratší, bez znatelných rozdílů.

Lost Opportunity
Original B-side
B-strana singlu I'm Going Slightly Mad, se nachází na 12" a na CD singlu. Tuto pomalou bluesovou skladbu zpívá Brian.

The Hitman
Vinyl Edit
Zkrácená o 1:20, hlavně byly vyjmuty instrumentální části. První demoverze této písně obsahuje Brianův zpěv. Říká se, že Headlong a I Can't Live With You byly původně zamýšleny pro jeho projekt Back To The Light.

These Are The Days Of Our Lives
Radio Edit
O 15 sekund kratší, změny jsou minimální, ale znatelné. Chybí část Brianova kytarového sóla (těsný závěr).
Unlisted Vinyl Edit
LP deska, i když ji na obalu neuvádí, obsahuje tuto editovanou verzi. Byla vyjmuta úvodní pasáž s bicími, trvá asi 4 minuty. Zbytek skladby je totožný.

Bijou
Vinyl Edit
Skladba je zkrácena na 1:16 z 3:36 pro LP desku. Hned jak Freddie dozpívá, skladba končí, takže chybí druhá část hry kytary. I první část byla editována.

The Show Must Go On
Video Intro Version
Použito jako intro k video kompilaci Greatest Flix II a na Classic Queen. Trvá asi 2 minuty.

Queen Talks
Original B-Side (Interview)
B-strana singlu The Show Must Go On na na 12". Je to sestřih z mnoha rozhovorů, než plynulý interview.

Assassin
Unreleased
Prý existuje nevydaná skladba, která vznikla během nahrávání Innuenda. Snad je velmi podobného stylu jako Innuendo. Zřejmě nebude dokončená, protože by jistě vyšla již na Made In Heaven.

My Secret Fantasy
Klávesová 2:33 dlouhá skladba, kterou napsal John v roce 1990.

Robbery
1:59 dlouhá Rogerová skladba pro desku Innuendo z roku 1990.

Self Made Man
Skladba 4:18 dlouhá od Briana, kde zpívá spolu s Freddiem.

Můj názor:
10/10
Absolutně nejlepší deska, kterou kdy natočili. Innuendo je vrcholem jejich tvorby. Musím ale poznamenat, že Freddie byl už vážně nemocný a pracoval pár hodin týdně, ale na jeho mistrovském výkonu se to nijak projevuje. Jeho hlas zní velmi čistě a značně vysoko - třeba ve skladbě Don't Try So Hard - neuvěřitelné. Nádherný vokálový kousek - All God's People, dynamická Ride The Wild Wind, nádherná The Days Of Our Lives, vizionářská The Show Must Go On.... prostě špička.