Navigace: Queen - Královská legenda - Podrobné informace o deskách: Another World

Podrobné informace o deskách: Another World

Zajímavosti:
Po šesti letech jsme se dočkali nové desky od Briana a to čekání stálo za to. Během té doby, kdy spolupracoval s jinými hudebníky, se jeho hlas snad stonásobně zlepšil.

Pro mnohé je asi težké vyluštit, co Brian na konci zamumlá : "That's about all I can do...".

Another World byla původne napsaná pro film Sliding Doors, ale natáčení filmu bylo pro nedostatek financí zastaveno.

Brian o desce:
"Stylově je album velmi široké a myslím, že odráží život tak, jak ho vidím já, stejně jako to dělá malíř, maluje tak, jak vidí. A také jak ho representuje mysl. Ja ho vidím, jako album s velkým rozsahem - veliká horská dráha. Snažím se tam dostat každou emoci a sdílet ji  po celou dobu."
"Zjistil jsem, že toto filmové spojení ze mě prakticky za jednu noc vymáčklo námět, o čem by celé mé album mohlo být. Podíval jsem se na texty k písním, které jsem vytvořil, a dávalo mi to všechno smysl. Celá deska je o tom jiném světě, který nidky nenajdu. Vhodnější vyjádření pravdy a lepší způsob, jakým vycházím s tímto světem. Cítil jsem všechno tak vzdálené, když jsem psal skladby jako Wilderness. A při psaní On My Way Up jsem měl zase dojem, že si na to mohu téměř sáhnout."

O One Rainy Wish
"Dělal jsem ji svědomitě, protože jsem nechtěl sáhnout na Little Wing, o které je známo, že je nepřekonatelná ve všech směrech. One Rainy Wish je fascinujícím malým Hendrixovým obrazem, takovým snem. Tušil jsem, že s ní můžu dělat něco, co jsem ještě nikdy nezkusil."

O Slow Down
"Jedinou skladbou, kterou jsme nahráli živě je Slow Down, kterou jsem hrával se svou starou skupinou. Měl jsem plán a přesně jsem věděl, co má kdo hrát. Objevil jsem přítele, zalíbilo se mi pracovat s počítačem. Je to přítel, protože s ním můžete úžasně skládat. Abych dobře naprogramoval bicí pro své album, musel jsem u něj strávit hodně času. Ty samozřejmě nebyly použity, ale než abych popisoval Cozy Powellovi, co má hrát, slyšel to rovnou. Počítač může být ale i nepřítelem, protože mu lehce propadnete a strávíte u něj celý život."

O Cyborg
"Všechno začalo na syntezátoru. Napsal jsem ji na počítači s využitím syntetické kytary. Šlo to celkem rychle, jako nějaká hra. Samožřejmě se z toho vyklubala pravá kytarová věc, tak jsem se do toho pustil. V poslední době využívám vybrnkávání mnohem častěji. S tím můžete vytvořit hodně zajímavých věcí, když brnkáte různými směry. To je spojené i s poklepáváním na struny, protože když vaše pravá ruka nebrnká, můžete se s ní pohybovat i na krku. Není to zrovna můj oblíbený styl, ale vytváří to zajímavé zvuky."
 

Natáčení alba zabralo šest let, což je dost velká část života, že ano. Neznamená to však, že bych nic nedělal - za tu dobu jsem vytvořil spoustu projektů, včetně několika s Queen. Myslím, že byl čas pohnout se dál, připadalo mi, jako bych byl najednou sám na vlastní pěst rád, víte, rád jsem začínal objevovat sám sebe, svou vlastní cestu, a o tom je toto album.

Space
Tento malý fragment jsem chtěl vložit pouze jako úvod desky - myslím, že je pěkné tímto způsobem pozlobit. A sám pro sebe jsem chtěl něco, co by uvedlo velmi tvrdou skladbu, a navodilo atmosféru, která desku doprovází.

Business
Chtěli jsme něco ohromného a silného a to je to co jsem dělal na Business. A Cozy byl toho ohromnou součástí, víte, ztratili jsme Cozyho, a mluvit o něm by asi zabralo mnoho času, ale v té skladbě hned uslyšíte masivní bicí, a to je vlastně ta jeho veliká část. Není to o tom, že by někdo někoho proslavoval, jde o vnitřní energii, sílu a optimismus tohoto člověka. Je velkou součástí desky. Nevím co budu proboha dělat bez něj.

On My Way Up
Hlavní postavou této písně je někdo, kdo prostě pořád prohrává, ale absolutně věří, a někam směřuje - 'Chlape, jsem na cestě' - a o tom je tato skladba.

Cyborg
Sekvencování a smyčkování - všechny tyhle věci mě fascinují. A tohle je stejně rozpustilé. Je to science fiction, myslel jsem, že to nebude zábavné, dívat se z pohledu robota pro změnu na jeho emoce, tak jsem to začal dělat. Opět v tom najdete spoustu věcí, protože roboti jsou nám podobní, víte. Taylor [Taylor Hawkins - bicí (pozn.)] byl s Alanis Morrisette, když mě jí Roger představoval. Udělal tady dobrý kus práce, ale byl jaksi na špatném místě, je totálně výbušný mladý člověk, s neuvěřitelnou energií, a své pravé místo našel ve Foo Fighters. Dobrá, jsme fanoušky Foo Fighters, moc se nám líbí, viděli jsme pár jejich představení, a to se nám vrátilo - oni jsou zase našimi fanoušky, říkají "Skupina Queen je pro nás Biblí, hodně jsme se od vás naučili" takže jsem Taylorovi prostě řekl "Chceš jet se mnou a něco natočit" a on řekl "Jasně!".

The Guv'nor
Tuhle skladbu jsem začal psát jako poctu, a myslel jsem si, že by bylo pěkné, kdyby to bylo o Jeffovi, on je takový Guv'nor v naší oblasti, a je v tom jakási metafora, analogie - je tady někdo, o kom se říká "hm ... nepřibližujte se k němu", něco v tom smyslu. Jeff je přesně ten typ chlapa, víte, ani o tom nepřemýšlíte. A já do toho Jeffa dostal. Dodal jsem si odvahy říct mu "Jeffe, chtěl bys hrát v mojí skladbě?" a on řekl "Jasně!" a ona se mu líbila, což mě dostalo. Přišel a zahrál, a vytvořil skvělý věci, fantastické kousky. Ale pak řekl "Briane, nejsem spokojený - potřebuju si to vzít k sobě a přemýšlet o tom, a natočit svoje věci doma" což směřovalo k tomu, co dělám já. Tak jsem řekl "Fajn". Asi o rok později, jsem se zeptal "ehm ... Jeffe? Dělo se něco s tou skladbou?" a on řekl "o, jo, jo...ne, ne, ne ... opravdu na tom dělám, líbí se mi to, ale ještě jsem neměl dost času to dodělat", já jsem překřížil prsty, a doufal, že se vrátí, a myslím, že dva dny před dodávkou alba do EMI,  jsem tu skladbu konečně od Jeffa dostal zpět, a byla opravdu, opravdu skvělá. Natočil pár svých věcí doma a pak to všechno spojil dohromady. Je prostě perfekcionista, nemůžu uvěřit, že lidi znají jeho image. Je pravdou, že je ostrý a spontánní. Ale je zde i druhá stránka, která se ho velmi týká, je prostě perfekcionista. Nechtěl s tím vyjít ven, dokud si nebyl jistý. Občas zavolal a říkal "Jsi si jistý, že je to OK?" a já odpovídal "Jeffe? Ok? Děláš si legraci? Je to neuvěřitelné (smích)"
A to je ta krása kytary, víte - jsou tu děti, které vezmou kytaru a pár týdnů na ni hrajou, můj syn je jedním z nich, a díváte se na ně, dělají něco, co by vás nikdy ani nenapadlo, a ono to funguje. Nemusíte být technicky dokonalí, abyste mohli hrát na dobrou kytaru - to je ta nádherná věc. Je dobře, když se naučíte nějakou techniku, protože to vám dává další možnosti a když se díváte na lidi jako Hendrix, učíte se. Díváte se na lidi jako Clapton a učíte se, nebo na Jeffa Becka. A nakonec přicházejí vaše vlastní věci, ale ty nejsou založeny na tom, že se snažíte překonat tohohle chlápka - je to prostě váš začátek, nacházíte vlastní emoce a vkládáte je do toho. Je pozoruhodné, že mezi kytaristy není hlavní smysl v soutěžení - tím jsem vždycky potěšen. Každý kytarista, kterého jsem potkal, je plný porozumění, a opravdu v tom necítí žádnou soutěž. Je to pěkné - vyměňujeme si tak spoustu věcí. Nikdy neřeknete 'Neukážu ti co tady teď dělám'. Pro mě je to něco nádherného, myslím tím, jsem rád, že mám tu výhodu setkat se někým jako je Eddie Van Halen, nebo Jeff a další, a zeptat se 'Jak bys tohle udělal ty?'. To je snem každého dítěte, nebo ne? Vždycky jsem věděl, jaká je to pro mě výhoda, když někdo řekne 'No, to je jednoduché, prostě to udělej tak a tak' a vy na to 'Ahh...jasně, ok'

One Rainy Wish
Někdo se mě zeptal, jestli bych neudělal něco na vzpomínku Hendrixovi, myslím, že se mě ptali, jestli by to nebylo něco jako Burning The Midnight Lamp nebo tak, a já si myslel 'Oh, prosím - i kdybych chtěl, jak to můžu natočit, když už je to perfektně stvořené svým mistrem?'. Takže jsem se zeptal 'Můžu si vybrat vlastní skladbu?' a oni řekli dobrá. Takže jsem si vybral One Rainy Wish, protože podle mě byla natočena Jimmi Hendrixem opravdu narychlo - je to něco, co měl hotové během deseti minut, a text, řekl bych, je autentickým snem. Tak to v tom slyším já. Napsal jsem pár věcí ze snů, a myslím, že Hendrix tento sen měl. A víte, zní to jako 'Zlatá růže'?. Každý si myslí, že je to Zlatá růže, jako růže vyrobená ze zlata, ale existuje malý útržek papíru, který je v pár Hendrixových biografiích, kam tenhle sen zapsal a říká 'Zlatá růže, barva snu, který jsem měl'. Takže jsem si řekl 'To je to o čem to je', víte, je to o těchto barvách, je to tak skutečné - jakoby se přenesl do svého snu, a já ho chtěl znovu vytvořit a udělat prostornějším, což můžete dnes udělat. Bavilo mě to, byl to velký úkol, dělat Hendrixovu píseň. Já a Freddie jsme poslouchávali Hendrixovy alba, chodili okolo reproduktorů a říkali 'Teď je slyšet kytara tady, teď zase tady'. Všechny tyto skryté tóny zprvu nezpozorujete. Také pokud použijete kytaru pozpátku, nebo hrajete skladbu pozpátku, může říct něco jiného.

All The Way From Memphis
Při prvním pořádném vystoupení Queen jsme doprovázeli Mott The Hoople, což byla skvělá práce - asi ta nejlepší věc, která se nám naskytla. Hráli jsme na malých místech kolem Anglie, ale moc se to nehýbalo. Utvářeli jsme si jakousi reputaci, ale to co jsme potřebovali, bylo turné s Mott The Hoople, kteří už měli své publikum. Pracovali na svém publiku, a diváci je navštěvovali, a každý, kdo se zajímal v té době o rock'n'roll, tam mohl být. Uviděli nás, co víc jsme si mohli přát. Viděl jsem Mott The Hoople hrát tuhle píseň po celé Anglii a Státech, každou noc byla jako smršť. Bylo to něco příkladného - vidět, jak diváci vybuchují a reagují na tuhle skladbu. Přál bych si zase vidět Mott The Hoople ji hrát.
Ale já ji budu hrát, proto jsem ji na album nahrál, prostě ji chci hrát živě. Miluju ji. Má všechny elementy, jaké má mít. Ian ji natočil na pásku -  měla světla i stíny, změny rytmu, i přerušování.

Another World
Řekl bych, že hodně lidí se s ní shodne, díky tomu, co zahrnuje, myslím, že žijeme ve svých snech, a myslím, že je mezi námi hodně lidí, kteří vidí vlastní paralelní svět, představují si 'Kdyby se nestalo tohle, mohl bych dělat tohle, a mohl bych to dělat tady, mohl bych být s tímhle člověkem' a podle mě je to něco, co nám docela často zaměstnává naše myšlení. Jsou to skryté myšlenky, jsou to věci, o kterých nemůžeme mluvit. Takže jsem uvěřil tomu, že je to důležitá píseň, a nakonec, je to něco víc než o čem může album být, řečeno jinak. Takže se stala pilotní skladbou desky.
Byl jsem vůči sobě dost arogantní a přemýšlel - Budu vždycky doufat, že můžu napsat píseň, která bude řešit něčí problém. Občas mi lidé psali a říkali 'Slyšel jsem tvou píseň a zabránilo mi to v sebevraždě' nebo podobně, což je fantastické. Měl jsem tenhle malý sen, kde jsem chtěl napsat píseň, která by byla schopna řešit problémy lidí. V životě je hodně problémů a hrozných situací. Ale obvykle zjišťuji, že to nemůžu dělat. Dal jsem na album malé odvolání, kde to říkám. Pokusil jsem se vytvořit cestu, a doufal, že se za čas dostanu na konec desky, a tak se ocitl v dalším světě, víte, v tom jiném světě, a vytvořil jsem tuto cestu, dostal se na druhý konec, a můžu říct každému, jak jsem to udělal. Ale ve skutečnosti jsem toho nedosáhl. Takže pravdou je, že tato cesta je pořád aktuální...

'Business' CD singl - Brianova řeč na památku Cozyho

"Ahoj všichni, tady je Brian. Je duben 1998 a tohle je ta poslední věc, kterou bych tušil, že budu kdy dělat - sedět a hrát na vzpomínku Cozymu, který už tu s námi není.

Nemůže to být pravda. Sedím na místě, kde tak často bubnoval ty neuvěřitelné kousky s velkým nadšením a sílou a optimismem a humorem. Není možné popsat, jak velká díra se objevila v našem životě, když tu není náš kamarád Cozy.
Byl fantastickou podporou a energií - měl nejneuvěřitelnější postoj k životu, kterým překonával vše o co se snažil. Myslím, že pro celý svět to bylo moc brzy - byl skvělým, výborným bubeníkem - jeden z těch, kteří definovali celý styl - hlavní rys rock'n'rollu.

A Cozy, jestli posloucháš, byl jsi nejlepší, a my to všichni víme.
Bůh s tebou - máme tě rádi."

Další verze:
Business
Original Version
Použitá v televizním programu Frank Stubbs Promotes, pro který Brian napsal doprovodnou a titulní píseň. Původně nesla název Hard Business a byla použita v první sérii.
"Rock On Cozy" Mix
Vydaná na počest Cozymu Powellovi, k mání na Britském CD singlu. Je to 4:41 douhý edit s extra bicími od Cozyho na začátku a na konci. Skladba je tedy delší o deset sekund na začátku a o posledních třicet sekund sólem na bicí, pravděpodobně vzaného z Live At Brixton Academy
Enhanced Multimedia Version
Na britském CD singlu The Business. Deska obsahuje video (AVI formát) se záběry Cozyho z "Live At The Brixton Academy". Tato verze je kombinací skadby Business a Brianova interview v prostřihu.
Radio Edit
Prostý edit verze z alba z 5:08 na 4:29.

Why Don't We Try Again
Promo Edit
Na promo picture CD. Zkrácená asi o jednu minutu o instrumentální částna 4:08.

On My Way Up
Original Version
Původně napsaná pro druhou sérii televizního programu Frank Stubbs Promotes. I když nebyla hraná souvisle, při poskládání částí se dá zjistit, že není moc odlišná od hotové verze na desce.

Cyborg
Původně napsaná pro hru Rise Of The Robots, ale nakonec vyšla až s druhým pokračováním Rise 2 : Resurrection. Hra vyšla ve dvou verzích, standardní a Director's Cut s jedním CD navíc. Z deseti skadeb patří Brianovy dvě. On se také podílel na nahrání samplů, které byly značně zdigitalizované pro samotnou hru.

Album Version
Je to 3:54 dlouhý remix originální verze ze hry. Zvuk je čistší a jasnější, a mixované jsou i vokály robota.
Rise II - Main Version
Původní verze.
Rise II - Solo Instrumental Version
Bez vokálů, pouze rozšířená část z původní verze.
Rise II - Main Version Remix
Na Director's Cut CD. Torchu odlišná verze, bez nových pasáží, pouze jinak mixovaná.

One Rainy Wish
Original Version
Na vzpomínkovém albu Jimi Hendrixovi In From The Storm. Až na několik změn shodná s později vydanou verzí na albu.

Můj názor:
9/10
Geniální výtvor! Deska začíná podobně předehrou jako u Back To The Light a přechází v opravdový rockový bonbónek Business. Po tomto zážehu přichází skvělá China Belle, něžná Why Don't We Try Again, veselá On My Way Up, pochmurná Cyborg, akční The Guv'nor, dojímavá Wilderness. Další cover skladby Brian zvládl snad ještě lépe, než autoři samotní. No a Another World vše pěkně zakončuje. Opravdu tohle album nemá chybu, stejně jako Brianovo vystoupení (nejen) v Praze.