Navigace: Queen - Královská legenda - Podrobné informace o deskách: A Day At The Races

Podrobné informace o deskách: A Day At The Races

Zajímavosti:
'Long Away' je prvním singlem Queen, ve kterém má Brian hlavní vokál.

Slova na konci skladby Drowse, podle magazínu fan klubu z roku 1984 jsou:
"Think I'll have my eggs poached for breakfast again
I'd like to be Clint Eastwood
Jimi Hendrix, he was great
Let's try William The Conqueror
Now who else do I like?"

Album A Day At The Races si skupina produkovala sama.

Záběry ze živého vystupování pro videoklip Somebody To Love byly natočeny v Hyde Parku.

Queen o desce:
Brian
"Určitým způsobem jsem si přál spojit A Night At The Opera a A Day At The Races dohromady, protože materiál na obou deskách byl více méně natočen ve stejnou dobu, a to také odpovídá i našemu vývoji, takže já na ty dvě desky pohlížím jako na souběžné, a fakt, že jedna přišla po druhé je ostuda, protože na ni bylo pohlíženo jako na následovníka, kdežto ve skutečnosti bylo jakýmsi rozšířením té první desky."
Roger
"Všechno to bylo velmi přátelské. Roy stále cestoval někam ven. Slyšel několik syrových mixů. Kdo vi? Možná se vrátí a bude produkovat další desku! Natácení tohoto alba probíhalo pod velkým tlakem."
"Tentokrát nám chyběl Royův humor. Přispíval nám hodně technicky, a my jsme to zhodnotili."
"Skladba Somebody To Love je ovlivněna Arethou Franklin. Freddie je hodně do těchto věcí. Snažili jsme se tu píseň udržet v volné atmosféře a gospelového typu. Řekl bych, že je to nejvolnější skladba, co jsme kdy natočili."
"Uprostřed práce jsme si dali pauzu a odehráli tři představení. Bylo to skvělé vypadnout na chvíli ze studia, bylo skvělé hrát opět živě, to je mnohem lepší okamžitá satisfakce."
Freddie
[o absenci R.T.Bakera] "Konečne jsme to všechno uspořádali. Cítili jsme, že tentokrát to chce změnu. S vlastní prací jsme byli celkem spokojeni. Do ostatních desek, které jsme jen spoluprodukovali, jsme vždy byli velmi horlivě zapojeni."
"Myslím, že se to pro nás změnilo k lepšímu. Převzetí větší části zodpovědnosti pro nás bylo přínosem. Roy byl skvělý, ale je to vývoj, opravdu - další krok v naší kariéře. Jednoduše jsme cítili, že to musí být teď nebo nikdy."
"Rozhodně je na desce slyšet jiný zvuk a několik překvapení, ale i tak jsme si uchovali základní zvuk Queen."
"Cítím, že tentokrát máme celkem málo silných singlů. Byl to velmi těžký výběr, abych byl upřímný. Vybrat první singl, je otázkou chuti. Soustředili jsme se na Somebody To Love, aby odstartovala tuhle věc. Je to jedna z mých skladeb."
"Je to nové, trochu jiné, ale pořád to zní tak, jak jsme zněli vždycky. A Day At The Races je určitě následníkem desky A Night At The Opera. Proto ten název. Během natáčení opery jsme se hodně naučili o studiové technice."
"Pokaždé, když jdeme do studia, je to stále složitější, protože se snažíme dostat o kus dál, psát skladby jinak, než minule. První album je snadné, protože toho máte v hlavně spoustu a nedočkavě to hážete na papír. A jak jdou desky dál, myslíte si 'Oni říkají, že se stále opakuju'. Já jsem si toho vědom."

Brian (o Tie Your Mother Down)
"V téhle skladbě byly kytarový běhy nekonečně nahoru podle vzoru pana Eschera. Písní Tie Your Mother Down jsme v tý době vždycky začínali koncerty. Vlastně to bylo s touhle myšlenkou už napsaný."
"Kořeny téhle písně sahají až do doby, kdy jsem pracoval na doktorátu z astronomie. Strávil jsem pár měsíců na Tenerife, a každý den jsem po západu Slunce šplhal na vrcholek hory a jen tak hrál na mou španělku - kterou jsem pak ztratil. A tam jsem přišel na tenhle riff, který mi zůstal v hlavě.
Když jsem to hrál, tak jsem u toho zpíval 'tie your mother down', byl to jen žert, opravdu. Za několik let pozěji jsme ji začali opravdu natáčet a já opravdu doufal, že se ta fráze změní, ale Freddie věřil, že to bude perfektní. Hudebně byl ten riff ovlivněn Rorem Gallagherem, který byl pro mě inspirací nejen jako hudebník, ale i jako člověk, a píseň se už kvůli svému názvu stala oblíbenou u teenagerů, u lidí, kteří opravdu chtěli svázat své rodiče. A pro svou dramatičnost se skvěle hodila pro začínání nebo končení koncertů. Po pravdě, byla to jedna ze skladeb, při které jsem si představoval studio plné dýmovnic a blikajícího světla."
"Měl to být hudební ekvivalent k tomu směšnému obrázku schodiště, které je po obvodu čtverce a zdá se, že pořád jdete nahoru. Je to kresba od Eschera. Je zřejmé, že je to ekvivalent, protože každá část jde nahoru, a každá část přechází o oktávu níž. Je také pozpátku, protože jsem to všechno hrál sestupně."

Freddie (o Tie Your Mother Down)
"Začali jsme se skladbou od Briana s názvem Tie Your Mother Down, kterou jsme nedávno zahrnuli do živého vystupování. V podstatě jsme ji zahráli v Hyde Parku předtím než jsme ji natočili. Byl jsem schopný utkat se s písní před publikem dříve než jsem mohl vypilovat vokály. Drsná skladba mě padla jako ulitá."

Freddie (o You Take My Breath Away)
"You Take My Breath Away je pomalá balada s novou zápletkou. Je to další skladba, kterou jsem předvedl v Hyde parku, jen já u piána. Byl jsem hodně nervózní, když jsem hrál všechno sám před 200 tisíci lidmi. Nečekal jsem, že to můj hlas zvládne. Je to velmi emocionální číslo."

Freddie (o Long Away)
"Long Away je vec pro dvanácti strunnou kytaru napsaná Brianem ... velmi zajímavé harmonie."

Freddie (o The Millionaire Waltz)
"The Millionaire Waltz je celkem exotická věc, opravdu. Je to typ skladby, kterou bych dal na každou desku. Něco mimo formát Queen. Brian ji plně zorchestroval pomocí kytar tak jako nikdy předtím. Přechází od tuby k pikolám a čelům. Zabralo to týdny. Brian je velmi puntičkářský. Ale tak jako tak, tato skladba je něco, co Queen ještě nikdy nenahráli - Straussův valčík!"

Roger (o The Millionaire Waltz)
"Dá se to srovnat s Bohemian Rhapsody, ve smyslu jak je to aranžované, komplikované číslo. Je tam několik změn v tempu, a ne tolik vokálových zdvojení."

Freddie (o You And I)
"You And I je písní od Johna Deacona. Nese znaky Johna s drsnější kytarou. Po té, co jsem natočil vokály, John nahrál všechny ty kytary a nálada se rázem změnila. Je to zatím jeho nejsilnější skladba, řekl bych."

Freddie (o White Man)
"White Man je B strana. Je od Briana, velmi bluesová věc. Měl jsem možnost nazpívat chraplavé vokály. Myslím, že to bude dobré číslo pro jeviště."

Freddie (o Good Old-Fashioned Lover Boy)
"Good Old-Fashioned Lover Boy je jedno z mých varietních čísel. Vždy nějakou napíšu, ačkoli Lover Boy je otevřenější než například Seaside Rendezvous. Jednoduché zpěvné piáno, přitažlivý rytmus; deska takovou věc pro uklidnění potřebuje."

Freddie (o Drowse)
"Drowse je zajímavá skladba od Rogera. Roger je hodně rock'n'rollový. Má výbornou kytaru od Briana a Roger zpívá. Je laděná do bručiva, vlastně, já to celou dobu zpívám."

Freddie (o Teo Torriatte)
"Deska končí Japonským motivem, skladbou od Briana s názvem Teo Torriatte, což znamená 'nechte nás přilnout k sobě'. je to velmi emocionální skladba, jedna z jeho nejlepších. Brian hraje harmonie a milé kytary. Pro ukončení strany je to krásná skladba. "

Recenze:
A Day At The Races
Sounds : Je to příliš složité, příliš rafinované a příliš závislé na trikové práci, a ne na skutečné inspiraci. I když jsem přesvědčen, že skupina Queen vyprodukovala za posledních několik let mnoho působivé, složité a krásné hudby, za všemi ozdobami musí něco být. Pokud se v názoru na toto album mýlím, omlouvám se za unáhlený úsudek.

Tie Your Mother Down
NME : Jsou zpátky tam, odkud vyšli, u hard rocku.

Další verze:
Somebody To Love
Hollywood Remix 1991
Příliš se neliší, má přearanžované bicí.

Tie Your Mother Down
Hollywood Remix 1991
Začáná shodně jako verze na albu, ale se objevují rozdíly. Místy byla vyjmuta Brianova kytara.
Single Version
Na 7" verzi chybí intro (na albu je za intro považován i začátek, který nemá se skladbou nic společného), což ji zkracuje asi o 1 minutu.
Video Version
Shodná s verzí na singu, ale začíná s mohutným zahřměním

Good Old-Fashioned Lover Boy
Top Of The Pops Version
Obsahuje extra vokály od Rogera a má o něco vyšší tempo.

Můj názor:
7/10
Podobné A Night At The Opera, ale nedosahuje takové kvality, spousta hitů jako Somebody To Love, Good Old Fashioned Lover Boy, Tie Your Mother Down.
Desce jsem přidal bod, protože se mi dostalo pořádně pod kůži. The Millionaire Waltz je úžasná kompozice, která si zaslouží pozorný poslech, aby člověk vůbec zachytil všechna ta chytře naaranžovaná místa. Považuji ji za jednu skladbu svaté trojice (Bohemian Rhapsody, The Millionaire Waltz, Innuendo). Brianova Long Away je chytlavá a skvěle provedená. John zazářil se svou You And I, a Roger přidal Drowse - naprostou pohodovku, která přesně vystihla svým nádechem svůj titul.